Dodian Forums

Go Back   Dodian Forums > Site > Support Center > Suggestions

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 1 Week Ago   #1
Chambe
New Member
 
Join Date: Jan 2018
Posts: 10
Default Some updates I'd like to see

So currently, the game isn't very crowded with people. I'm not sure what plans are in the making, or what future the staff sees in the game. Anyways, I have a few suggestions on things I'd like to see in the game that I think could bring more people in.

Some work done to Slayer

Slayer feels kinda shit to do honestly. It's more or less just Abyssal Demons waiting room since they are pretty much the only monster with a decent drop table.

Basically Slayer monsters needs more drops. I'm suggesting more supply drops like gems, coal, ores, more herbs(!), rune essence, flax, bowstrings, runes, arrows, (seeds) etc.

Slayer points / reward system
Aquiring points from finishing tasks to unlock different rewards such as:
  • Extending certain tasks
  • Blocking tasks
  • Herb sack
  • Black Mask/Slayer Helm?

Acquiring gear

I feel like decent gear is too hard to get, which honestly is quite off-putting to both new players and returning players.

Currently, Dragon Scimitar is basically the second best melee weapon in the game (weapons other than Dragon scimitar and Abyssal whip is kinda shit) and it's only dropped by ONE monster.

Defenders?

Think acquiring these should be similar to RS, in a minigame-esque way and not by camping a boss like all other good (or even decent) gear.

With more Dragon Scimitars in the game and a good second hand like defenders, PvM would be a lot more enjoyable for more players, and I don't think it's a secret that Slayer/PvM is most people's favorite activity.

An update to Magic?

Would like to see spells like Spin Flax and Tan Leather from the Lunar spellbook.

These spells would basically just be a QoL to current tedious activities.

New skills

Would love to see Farming and Hunter, and possibly Construction.

There's already quite a bit of farming patches easily accessable with the current teleports. Seed drops from monsters.

Not too sure what use Hunter would have with the current state of the game, but I would still like to see more skills available.

Construction would probably have no real use with Altars already in the game to be honest, but that could also be an interesting skill to see in the game.

Last edited by Chambe; 1 Week Ago at 02:31 AM. Reason: Superheat already exists
Chambe is offline   Reply With Quote
Old 1 Week Ago   #2
Nozemi
Regular Poster
 
Join Date: Feb 2018
Location: Norway
Posts: 164
Default

Doubt hunter and construction is gonna happen on Dodian. Farming might be a possibility. Nobody in the community seems interested in developing anything anyway. I open sourced the server and client to see if anyone was interested in contributing, but I have seen exactly 0 effort towards that.

Not sure how many in the community knows Java and Git though. Whenever Pro noob and/or I get the chance, we'll work out a new server base for Dodian, which is cleaner than the current one. Hopefully that'll make things easier.
Nozemi is offline   Reply With Quote
Old 1 Week Ago   #3
Pro Noob
Developer
 
Join Date: Jun 2019
Posts: 110
Default

"Would like to see spells such as Superheat Item from the Standard spellbook"
There is superheat.
"Spin Flax and Tan Leather from the Lunar spellbook."
If we get the interface done from osrs then we can look into these.
Pro Noob is offline   Reply With Quote
Old 1 Week Ago   #4
Chambe
New Member
 
Join Date: Jan 2018
Posts: 10
Default

Quote:
Originally Posted by Pro Noob View Post
"Would like to see spells such as Superheat Item from the Standard spellbook"
There is superheat.
"Spin Flax and Tan Leather from the Lunar spellbook."
If we get the interface done from osrs then we can look into these.
Oh crap. That's neat!
Chambe is offline   Reply With Quote
Old 1 Week Ago   #5
Nozemi
Regular Poster
 
Join Date: Feb 2018
Location: Norway
Posts: 164
Default

Quote:
Originally Posted by Pro Noob View Post
"Would like to see spells such as Superheat Item from the Standard spellbook"
There is superheat.
"Spin Flax and Tan Leather from the Lunar spellbook."
If we get the interface done from osrs then we can look into these.
We can go Exorth take on it, and make a Dodian spellbook. Would need to plan and think it through though.
Nozemi is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT -5. The time now is 08:11 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2020, vBulletin Solutions Inc.